Mempollow

30 May 2012

Tu diaaa....Udang Terlentang

Assalamualaikum...


Dah makan ke semua? hari ni tgh hari balik rumah makan sebb pagi tadi dh siap masak telur bistik..igt nak share kat korang, tapi terlupe nak bwk pendrive balik rumah..hohohoho..esok jer la i share yer.. hari ni share menu minggu lepas..buat hidangan buka puasa ganti minggu lepas..

Sebelum tu nak bebel kejap..pagi tadi kat tmpt i ni punye la gelap segelapnye upenye nak ujan lebat..smpai ke tgh hari hujan lebat..alhamdulillah hujan rahmat dikala hari gaji..hua hua hua hua..hehehehe..okey la stop melalut..


Udang Goreng Kunyit Dengan Kacang Panjang



Bahan-bahan :-

5 biji Cili Api
sebiji Cili Merah
4 batang kacang panjang
1 labu bawang besar
seulas bawang putih
15 ekor udang
secubit garam
secubit kunyit
secubit perasa tumix knoor


Cara-Cara :-

Hiris cili api, cili besar, bawang besar dimayang, bwg putih diketuk sahaja, udang tu gaul dgn kunyit
tumis kan bawang putih, cili-cili, bwg besar hingga naik bau
masukkan serbuk perasa knor n garam, sedikit air
masukkan udang, biar seketika
last sekali masukkan kacang panjang..kacau rata..siap
























Tu diaaa.. terlentang udang..hehehehe



Ni udang goreng kosong untuk darwisy yg x suke mkn pedas ;)






















5 kata-kata manis:

Farah Shamsudin said...

waahh.. kemain terlentang udang tuu.. tp farah takbole makan la sayang.. farah ade resdung.. confirm gatai.

kakchik@ella said...

ishishish .. sedapnya CTTTTT .. buat KC rasa teringinnn je nih. hehehe.

Mama Adam said...

Sedapnya udang yg dok terlentang tuhhhh

Nora Talib said...

salam. sedapnya.....:)

kakchik@ella said...

wahhh .. nama kemain hebat. hehehe.